1. Znajdź miarę kąta ostrego, jaki tworzy wskazówka godzinowa ze wskazówką minutową o godzinie 6.20
2.Krawędź podstawy ostrosłupa prawidłowego sześciokątnego ma długość 2cm, a krawędź boczna 4cm. Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej tej bryły.

3

Odpowiedzi

2009-11-21T13:18:49+01:00
1) Cała tarcza zegarowa ma 360 stopni. Mamy godzinę 6.20. Krótsza wskazówka jest na 6, a dłuższa na 4. Odstęp między dwiema kolejnymi liczbami (1-12) na tarczy zegara to 30 stopni. A więc kąt między wskazówkami o 6.20 będzie równy 60 stopni.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:20:40+01:00
1. Znajdź miarę kąta ostrego, jaki tworzy wskazówka godzinowa ze wskazówką minutową o godzinie 6.20

5s=30stopni jeżeli jest godzina 12
6h 20s
6 jest na 6
20 jest na 4
6-4=2
2*30st.=60stopni

wskazuwka godzina wraz z wskazuwką sekundową tworzy 60 stopni.

2.Krawędź podstawy ostrosłupa prawidłowego sześciokątnego ma długość 2cm, a krawędź boczna 4cm. Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej tej bryły.

pc=pp+pb

pp=2*2*6=24cm2
pb=2*5/2*6=10/2*6=5*6=30cm2
h=(2+1)do 2=4+1=5
pc=24+30=54cm2

a tego z objętośćią nie wiem
4 3 4
2009-11-21T13:36:49+01:00
1. 70⁰
a drugiego nie umiem . :(
;DD
1 5 1