Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:10:59+01:00
Wszystkie substancje zbudowane są z cząsteczek, cząsteczki o tej samej substancji są jednakowe, a o różnej- różne. W ciałach stałych cząsteczki są blisko siebie, oddziaływanie między nimi jest b. duże i dlatego wykonują tylko drgania.W cieczach cząsteczki są nadal blisko siebie, ale oddziaływanie między nimi jest słabsze. Cząsteczki mogą się przemieszczać.
W gazach odległości między cząsteczkami są b. duże, oddziaływanie między nimi jest b.słabe i dlatego cząsteczki mogą b.szybko przemieszczać się w różnych kierunkach. Dowodem na to że cząsteczki są w ruchu jest dyfuzja. Dyfuzja to mieszanie się cząsteczek jednej substancji, z cząsteczkami innej substancji
2 3 2
2009-11-21T13:21:15+01:00
Http://www.mlyniec.gda.pl/~chemia/ogolna/ogolna_cz_0.html
http://www.sciaga.pl/tekst/91093-92-czasteczkowa_budowa_substancji
2009-11-21T13:48:13+01:00
Wszystkie substancje zbudowane są z cząsteczek.
cząsteczki to trwały układ złożony z co najmniej z dwóch atomów powiązanych wiązaniem chemicznym dowolnego typu, to element budujący substancje chemiczną

Cząsteczki nie oddziałują se sobą

Cząsteczki różnych substancji są różnej wielkości

Cząsteczki są bardzo małe – bo ani w cieczach czystych, ani w mieszaninie nie można ich zaobserwować pod mikroskopem.

2009-11-21T14:15:36+01:00
Wszystkie substancje zbudowane są z cząsteczek, cząsteczki o tej samej substancji są jednakowe, a o różnej- różne. W ciałach stałych cząsteczki są blisko siebie, oddziaływanie między nimi jest b. duże i dlatego wykonują tylko drgania.W cieczach cząsteczki są nadal blisko siebie, ale oddziaływanie między nimi jest słabsze. Cząsteczki mogą się przemieszczać.
W gazach odległości między cząsteczkami są b. duże, oddziaływanie między nimi jest b.słabe i dlatego cząsteczki mogą b.szybko przemieszczać się w różnych kierunkach. Dowodem na to że cząsteczki są w ruchu jest dyfuzja. Dyfuzja to mieszanie się cząsteczek jednej substancji, z cząsteczkami innej substancji