Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:21:09+01:00
Podobieństwa:
-stały stan skupienia, wyjątek rtęć,
-barwa srebrzystobiała lub srebrzystoszara, wyjątek złoto, miedź,
-połysk metaliczny,
-kowalność i ciągliwość,
-dobrze przewodnictwo cieplne i elektryczne.

Różnice:
-twardość,
-temperatura topnienia,
-gęstość (stąd podział na metale lekkie i metale ciężkie),
-aktywność chemiczna.
17 4 17
2009-11-21T13:21:26+01:00
Wspolne-przewodnictwo cieplne
przewodnictwo elektryczne

Roznice-kolor metalu, temperatura topnienia
2 5 2
2009-11-21T14:02:53+01:00
Wlasciwosci metali :
-stan staly (wyjatek rtec)
-barwa srebrzysta
-polysk metaliczny
-duza twardosc
dobre przewodniki pradu i ciiepla .
waasciwosci neimetali .
brak polysku metalicznego
-niska tem topnienia .
- mala gestosc
-wystepue w 3 stanach suupienia
- ne orzedodzi pradu
2 5 2