Pilnie potrzebuję zadania z niemca, materiał dla 5 klas.
Trzeba czynności dopasować do pór dnia.
Am Morgen:
Am Vormittag:
Am Mittag:
Am Nachmittag:
Am Abend:
Tylko te najprostsze. Np. Myć zęby, ubierać się, być w szkole, pomagać w domu...itp.

2

Odpowiedzi

2009-11-21T13:27:31+01:00
Am Morgen:essen früchstücken-jeść śniadanie
Am Vormittag:kleiden-ubierać się
Am Mittag:gehen in arbaiten -iść do pracy
Am Nachmittag:essen Abendessen
Am Abend:schlafengehen-iść spać
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:30:34+01:00
Am Morgen: aufstehen (wstawać), Za(umlałt)hne putzen (myć zęby), sich waschen (myć się), sich anziehen (ubierać się) fru(umklałt)hstu(umlałt)cken (jeść śniadanie)
Am Vormittag: in die Schule gehen (iść do szkoły)
Am Mittag: ins Schule sein (być w szkole)
Am Nachmittag: nach Hause kommen (wracać do domu), zu Mittag essen (jeść obiad), Hausaufgaben machen (odrabiać lekcje), fernsehen (oglądać telewizje)
Am Abend: das Abendbrot essen (jeść kolacje), schlafen gehen (iść spać)
Umlałt oznacza dwie kropki nad literą. Powinieneś kojarzyć.