Odpowiedzi

2009-11-21T13:38:19+01:00
Zastosowanie dwutlenku węgla:

* jako suchy lód jest wykorzystywany jako chłodziwo
* zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej
* jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców
* czynnik chłodniczy w obiegach nadkrytycznych
* czynnik roboczy w gaśnicach śniegowych i instalacjach gaśniczych
* w cukrownictwie - do wytrącania resztek wodorotlenku wapnia z soku buraczanego
* stosowany do "zasilania" markerów do gry w paintball
* stosowany również w napojach gazowanych. Jego numer jako dodatku do żywności to E290
2009-11-21T13:41:42+01:00
1. Pełni ważną funkcję w procesie fotosyntezy.
2. Stosuje się go w napojach gazowanych.
3. Wykorzystuje się do produkcji cukrów itd.
4. Wykorzystuje się go w szklarniach gdzie dojrzewają owoce.

:)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T13:51:28+01:00
- do wyrobu sody amoniakalnej
- w cukrownictwie (jako surowiec pomocniczy)
- do produkcji wody sodowej, lemoniady i innych napojów (polepsza smak)
- do wytwarzania suchego lodu (co2 w fazie stałej)
- do wypełniania gaśnic
- w chłodnictwie
- browarnictwo (jak składnik oraz pomoc w warzeniu piwa)
- zawarty w powietrzu wywołuje twardnienie zaprawy wapiennej ;
- jako atmosfera neutralna w dojrzewalniach owoców
- umożliwia roślinom fotosyntezę
- stosowany do "zasilania" markerów do gry w paintball
- jako dodatek do żywności