Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:48:27+01:00
Ponieważ lodowiec lub lądolód działał tam najsilniej. powstały tam jeziora polodocowe. jstnieją dwa typy jezor polodowcowych morenowe i rynnowe
34 4 34
2009-11-21T13:51:09+01:00
Liczne jeziora polodowcowe tworzące pojezierza. Sieć rzeczna ukształtowana przez lądolód - duże rzeki wykorzystują pradoliny, mniejsze dostosowały się do rzeżby terenu (spływają z moren przez sandry do pradolin i bezpośrednio do Bałtyku). Dlatego tak dużo jest jezior, bo było 3 zlodowacenia polski (połuniowo-polskie, środowopolskie, bałtyckie) zostawiły góry lodowe, które z czasem sie stopiły i zostawiły jeziora.
16 3 16
2009-11-21T13:51:13+01:00
Jeziora najczęściej występują na pojezierzach . Skutkiem tego jest dawny lądolód , który pozostawił coś po sobie. Na tych terenach powstały jeziora polodowcowe. Wyróżniamy jezioro tj. polodowcowe rynnowe i polodowcowe górskie .
;)
20 3 20