Wpisz obok zdań odnoszących się do pogody literę P, natomiast obok zdań charakteryzujących klimat - literę K.


a) Dziś wieje silny wiatr, ale jest słonecznie.
b) Najniższe wartości temperatury powietrza w Polsce notowane są zimą.
c) W środkowej Afryce średnie roczne amplitudy temperatury powietrza należą do najmniejszych na kuli ziemskiej.
d) Dawno nie było takiej burzy jak dzisiaj.
e) Do Rzymu najlepiej pojechać latem, gdyż o tej porze roku rzadko pada tam deszcz.
f) Wczorajsza mgła utrudniała jazdę kierowcom.
g) W południowo-wschodniej Australii roczna suma opadów atmosferycznych wynosi około 1000mm.
h) Synoptycy przewidują, że jutro wystąpią intensywne opady śniegu.

Proszę o szybką pomoc! ;)

3

Odpowiedzi

2009-11-21T13:47:52+01:00
A) Dziś wieje silny wiatr, ale jest słonecznie.----P
b) Najniższe wartości temperatury powietrza w Polsce notowane są zimą.----K
c) W środkowej Afryce średnie roczne amplitudy temperatury powietrza należą do najmniejszych na kuli ziemskiej.-----K
d) Dawno nie było takiej burzy jak dzisiaj.-----P
e) Do Rzymu najlepiej pojechać latem, gdyż o tej porze roku rzadko pada tam deszcz.----K
f) Wczorajsza mgła utrudniała jazdę kierowcom-----P
.
g) W południowo-wschodniej Australii roczna suma opadów atmosferycznych wynosi około 1000mm.-----K
h) Synoptycy przewidują, że jutro wystąpią intensywne opady śniegu.-----P
53 4 53
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:48:19+01:00
A) p
b) k
c) k
d) p
e) k
f) p
g) k
h) p
99 4 99
2009-11-21T13:49:05+01:00
A; P
B; K
C; K
D; P
E; K
F; P
G; K
H; P
92 2 92