Kiedy lekarz chce ustawić złamaną rękę zakłada opatrunek gipsowy. W tym celu odpowiedni bandaż zawierający gips palony moczy w wodzie formuje na ręce. Po pewnym czasie git twardnieje. Jaka substancja powoduje twardnienie. Zapisz i opis równanie reakcji twardnienia gipsu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:53:51+01:00
(CaSO4)2 * H2O + 3H2O --> 2 (CaSO4 * H2O)
liczby oprócz 3 przy H2O i 2 przed nawiasem są duże a reszta małe.
Gips palony twardnieje pod wpływem wody.
2009-11-21T14:10:15+01:00
2CaSO4 x 2H2O ---> (CaSO4)2 x H2O + 3H2O