Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:57:49+01:00
Wykorzystujemy zasadę zachowania pędu "Pęd układu ciał przed oddziaływaniem jet równy pędowi układu ciał po oddziaływaniu"

DANE:
m1 = 50kg
m2 = 100kg
V1 = 2,5 m/s
Szukane:
V2

p1=p2

m1*V1=(m1+m2)*V2
V2= (m1*V1)/(m1+m2)
V2 = (50kg*2,5 m/s)/(50kg+100kg)
V2 = (125 kg*m/s)/150kg
V2 = 0,83 m/s

Odp. Prędkośc łodki z chłopcem jest równa 0,83 m/s

Pozdrawiam
Kamil

1 5 1
2009-11-21T14:08:33+01:00
Dane Szukane

masa 50 kg prędkość łódki z chłopcem ?
prędkośc 2.5 m\s
Waga łódki 100kg

Ruch ciała o masie 50 kg wynosi 2.5 m\s
Czyli ruch ciała o masie 100 kg (łódka) wynosi 5 m\s
5 m\s - sama łódka bez chłopca płynie z prędkością 5 metrów na sekundę

waga i prędkosć łódki + waga i prędkość chłopca to predkośc łódki z chłopcem.
2,5 m/s + 5 m/s to 7,5 m/s
Łódka płynie z predkością 7,5 m/s
1 1 1
2009-11-21T14:20:42+01:00
M1-masa 50kg
Vx-prędkośc łódki i chłopca
m2-masa 100 kg
V1-prędkość chłopca (2.5 metra na sekundę)
V2-prędkość łodki (0 metra na sekundę)
(m1+m2)Vx+m1 x V1/:(m1+m2)
Vx= m1 x V1:m1+m2
Vx= 50kg x 2.5 m/s :50kg + 100 kg
Vx=0.83 m/s


2 4 2