Odpowiedzi

2009-11-21T13:53:39+01:00
- przygotowują resztki roślinne do rozkładu mikrobiologicznego,

- poprzez mineralizację materii organicznej zwiększają żyzność gleby,

- wpływają na zwiększenie przyswajalności pierwiastków, przede wszystkim azotu i fosforu,

- są pokarmem dla zwierząt, szczególnie dla ryb i ptaków,

- są dogodnymi organizmami do badań zanieczyszczeń środowiska, gdyż łatwo akumulują w swoim ciele metale ciężkie,

- służą do oceny szkodliwości substancji chemicznych zawartych w produktach farmaceutycznych, pestycydach, lekach weterynaryjnych, dodatkach do żywności.
177 4 177
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:53:43+01:00
1. Użyźniają glebę.
2. Stanowią pożywienie dla zwierząt.
3. Rozkładają szczątki organiczne
4. Jej odchody służą jako nawóz.

Liczę na miano najlepszej odpowiedzi ;)
47 4 47
odchody haha
ale super napisales  danke
2009-11-21T13:57:33+01:00
1.Dżdżownice robią tunele i zjadają ziemie z wszystkimi jej szczątkami po organizmach roślinnych a także zwierzęcych.
2.Odrywają ważną rolę w formowaniu i utrzymują żyzna glebę.
3. Tworzą niby kanalizacje która nawadnia glebę .
4.Tworzy naturalny nawóz przez jedzenie np. liści, mieszanie ich z glebą i następnie wydalanie
24 3 24