Odpowiedzi

2009-11-21T13:55:55+01:00
Pajęczaki maja 8 nóg (4 pary)
owady mają 6 nóg (3 pary)
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T14:09:58+01:00
Odróżnienie owada od pajęczaka nie przysparza większych problemów.Owad posiada 3 pary odnóży, jest zaliczany do sześcionogów, wszystkie pajęczaki natomiast mają osiem odnóż - 4 pary.Poza tym ciało owadów składa się z trzech części tzw tagm:głowy, tułowia i odwłoka, a ciało pajęczaków z dwóch tagm głowotułowia i odwłoka.Pajęczaki posiadają odnóża gębowe takie jak szczękonóża i nogogłaszczki, a także kędziołki przędne na końcu odwłoka.Owady mają odnóża gębowe przekształcone w aparaty gębowe, większość z nich posiada również czułki, czego brak u pajęczaków.
2 5 2