Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T13:58:28+01:00
Szelf kontynentalny (półka kontynentalna) - część kontynentu zalana wodami płytkiego morza - morza szelfowego. Szelf stanowi podwodne przedłużenie kontynentów i wyznacza granicę ich powierzchni, jak również przybliżoną granicę wpływu morza na kontynent.
Szelf sięga do głębokości około 200 m poniżej poziomu morza, gdzie gwałtownym załomem przechodzi w stok kontynentalny. Szerokość szelfu jest zmienna, od 15- 20 km do nawet 1400 km.
4 3 4
2009-11-21T14:08:33+01:00
Szelf jest to część kontynentu(sięgająca do 200m głębokości) zalana wodami płytkiego morze, czyli morza szelfowego.Szelf jest to podwodne przedłużenie kontynentu i wyznacza jego granicę.
2 3 2