Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T14:37:03+01:00
32:2=16
16kwadrat +x kwadrat =20kwadrat
xkwadrat= 400-256
x kwadrat= 144/ razy pierwiastek
x=144 spod pierwiastak
x= 12
12 3 12
2009-11-21T14:43:46+01:00
Promień dzieli cięciwę pod kątem 90 stopni na dwie równe części po 16cm
czyli mamy trójkąt prostokątny o bokach 16 cmm(przyprostokątna = połowa cięciwy) oraz przeciwprostokątna równa promieniowi 20 cm
a do kwadratu + b do kwadratu = c do kwadratu
to b = pierwiastek (z c do kwadratu - a do kwadratu)
b= pierwiastek (20 X 20 - 16 x16) = 12 cm

Odległość wynosi 12 cm
9 4 9
2009-11-21T15:01:00+01:00
12,6 cm.

Polecam zrobic rysunek w skali 1:2, czyli promień- 10cm, cięciwa- 16cm, wyjdzie odl- 6,3 cm*2=12,6 cm.
6 2 6