Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T14:22:04+01:00
W organizmie człowieka zresztą tak jak u innych kręgowców sieć naczyń krwionośnych powoduje ogrzanie większej części ciała organizmu. Dzięki temu temperatura ciała prawie w każdym miejscu jest podobna. Poza tym sieć naczyń włosowatych oplatających organy człowieka ułatwia wymianę gazową pomiędzy dwoma gazami dwutlenkiem węgla, a tlenem. Cieniutkie naczyńka ułatwiają przenikanie tych gazów przez ich ściany.
2009-11-21T15:34:35+01:00
W organizmie człowieka układ krwionośny spełnia następujące funkcje;
* dostarcza O2 z układu oddechowego do komórek ciała oraz odprowadza co2 do układu oddechowego i skóry
* dostarcza z układu pokarmowego do tkanek substancje odżywcze i odprowadza końcowe produkty przemiany materii do narządów wydalniczych
* rozprowadza do odpowiednich miejsc substancje biologiczne czenny: hormony, które regulują procesami życiowymi
* przyczynia się do wyrównywania i utrzymania stałej temperatury ciała
W skład układu krążenia wchodzą;
* układ krwionośny
* układ limfatyczny
Układ krwionośny zbudowany jest z serca, naczyń krwionośnych żylnych i tętniczych oraz krążącej w nich krwi.