Oblicz wartośc wyrażenia :
a) 3_4 - 2 *(-5_12) +(-11_6) =

b) -1_9*(-3_5+3_4)
______________________ =
-1_4+1_6

c)3 ³_⁴ : 1_8 - 13
_____________________=
8 -(-4)

d) 21 -4 : 1__4
__________________ =
5 + (-4/5)



taka kreskA_________________ oznacz KRESKĘ UŁAMKOWĄ !!
_ to też kreska ułamkowaaaaa
proszę pomóżcieee !

3

Odpowiedzi

2009-11-21T14:36:17+01:00
A) 3/4 +10/12 - 11/6= 9/12 + 12/12 - 22/12= -3/12= -1/4
b)-1/9* 3/20 : -3/12+2/12 = -1/60 : (-5/12) = -1/60* (-12/5)= 1/25
c)15/4*8 dzielone na 12= 17/12= 1 i 5/12
d)21-16 dzielone na 4 i 1/5= 5: 21/5=5*5/21=25/21=1 i 4/21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T14:41:25+01:00
A) 3_4 - 2 *(-5_12) +(-11_6) =
=3_4-10_12+(-11_16)=
=9_12-(10_12(+(-11_16)=
=(-1_12)+(-11_16)=(-4_48)+(-33_48)=(-37_48)

b) -1_9*(-3_5+3_4)
______________________ =
-1_4+1_6

=(-1_9)* (-12_20+15_20)=
_____________________
-3_12*2_12
=(-1_9)-(-3_20)
______________
(-1_12)=1_50:(11_12)=1_50*(-12_1)=
6_25

c)3 ³_⁴ : 1_8 - 13
_____________________=
8 -(-4)

= 15_4*8_1-13
____________
4
=60-13
________=
4
=47_4= 11 i 3_4

d) 21 -4 : 1__4
__________________ =
5 + (-4/5)

=21-4*4
_________=
4 i 1_4

= 21-16
_______=
17_4

=5:17_4
=5*4_17=
=20_17=1 i 3_17
2009-11-21T14:43:14+01:00
A) 3/4 - 2 *(-5/12) +(-11/6) =3/4+5/6-11/6=9/12+10/12-22/12= -3/12=-1/4




b) -1_9*(-3_5+3_4)
______________________ = (-1/9)*[(-3/5)+(3/4)] / [(-1/4)+1/6]=
-1_4+1_6

=(-1/9)*[(-12/20)+(15/20)] / [(-3/12)+2/12] = (-1/9)*(3/20) / (-1/12)= (- 1/60)* (-12)=1/5



c)3 ³_⁴ : 1_8 - 13
_____________________= [ 3¾ :1/8-13]:[8+4]=[30-13]:12=
8 -(-4)


=17:12=17/12




d) 21 -4 : 1__4
__________________ = [21-4:¼]:[21/5]=[5]*[5/21]=25/21
5 + (-4/5)