1) ciastka po 10 zł za kg wymieszać z ciastem po 14 zł za kg i otrzymano 5kg mięszanki ciastek o wartości 62 zł.Ile wzieto z każdego z ciastek.(równania w i y)
2)do wypieku piernika używa się miodu,cukru, mąki w stosunku 3 do 1 do 5 Halinka przygotowała 1 kg mąki ile powinna użyć

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T14:24:46+01:00
1)
10x + 14y = 62
x + y = 5

10x + 14y = 62 /:2
x + y = 5 / * -5

5x + 7y = 31
-5x + -5y = -25
-----------------------
2y = 6
y = 3

x + y = 5
x = 2
2009-11-21T14:50:23+01:00
2009-11-21T14:55:10+01:00