Odpowiedzi

2009-11-21T14:33:57+01:00
Północnej, ponieważ słońce świeci na półkulę północną, także im wyżyej, tym dłuższy jest dzień
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T14:41:14+01:00
Latem dzień trwa dłużej w północnej części Polski. Jest to związane z różnicą padania kąta promieni słonecznych w ciągu roku. Gdy na półkuli płn. jest lato słońce góruje na zwrotniku Raka, dlatego też im dalej na północ leży punkt w lato dzień jest tam dłuższy.
2009-11-21T15:05:15+01:00
W całej Polsce latem dzień trwa tyle samo co noc. Bo jeśli chodzi o temperature to się różni ale nie długość trwania dnia.Dlatego to się dzieje bo Ziemia jest blisko Słońca i to umożliwia docieranie promieni słonecznych przez jedeń dzień tyle że wystarcza ich na całe 12 godzin,a od tamtego dnia Zemia znowu zaczyna oddalać się od Słońca i dzień znowu staje się coraz krótszy