Odpowiedzi

2009-11-21T14:37:40+01:00
Mówimy o nich tak, ponieważ wytwarzają ogromne ilości tlenu niezbędnego do życia organizmów żywych. Odgrywają dla całej ludzkości bardzo ważną role.
2009-11-21T14:38:42+01:00
Ponieważ w tych lasach rośnie bardzo dużo drzew które oczyszczają powietrze z dwutlenku węgla. I wytwarzają bardzo duże ilości tlenu.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T14:40:18+01:00
Lasy równikowe to Zielone Płuca Ziemi, ponieważ to właśnie one produkują najwięcej tlenu na naszej planecie. Stanowią około jedną trzecią lasów na świecie, głównie dlatego, że panuje tam bardzo wysoka temperatura i duża wilgotność, co daje im dogodne warunki do szybkiego wzrostu. Lasy równikowe są niezbędne do stabilizacji klimatu na całej ziemi.
1 5 1