Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T14:46:14+01:00
Apostrofa - bezpośredni często uroczysty zwrot osoby pojęcia przedmiotu stosowany w utworze poetyckim. Wykorzystuje się go w celu wywołania okreslonego wrażenia.
2009-11-21T14:46:06+01:00
Apostrofa - (gr.apostrophé) bezpośredni, patetyczny zwrot do osoby, bardzo często do bóstwa, personifikowanie idei lub przedmiotu, występujący najczęściej w przemówieniu lub uroczystym utworze poetyckim, np. odzie, a kreujący postać fikcyjnego adresata, zazwyczaj wyraziście odmiennego od rzeczywistego. Zaliczana do figur retorycznych oraz muzycznych figur retorycznych
2009-11-21T14:47:11+01:00
Apostrofa- (gr. apostrophé) bezpośredni, wzniosły zwrot do osoby, bardzo często do bóstwa, występujący najczęściej w przemówieniu lub uroczystym utworze poetyckim