Odpowiedzi

2009-11-21T14:58:56+01:00
1. Gdy stoisz w autobusie, który hamuje, lecisz do przodu.
7 3 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T14:59:14+01:00
1. Bezwładnośc jest to cech ciała polegająca na tym, że ciało dązy do zachowania stanu spoczynku lub stanu ruchu jednostajnego prostoliniowego.

2. Przykłady bezwładności:
a) pasażer znajdujący się w ruszjącym autobusie jest odrzucony do tyłu, ponieważ nadal chce pozostać w spoczynku;
b) pasażer w hamującym autobusie "leci do przodu" bo nadal chce poruszać się ruchem jednostajnym prostoliniowym;
c) na zakręcie przedmioty przemieszczaja sie na zewnątrz zakrętu, bo nadal chcą poruszać się po linii prostej.

3. Masa jest miarą bezwładności ciała. Im większa masa, tym trudniej wprawić je w ruch oraz trudniej zatrzymać.
32 4 32