W lipcu w 1998roku było na świecie 5926 mln ludzi a w lipcu 1999roku liczba ludzi na świecie przekroczyła 6 miliardów .podaj w promilach ,jaki był w tym okresie przyrost naturalny na świecie?

odp. ma być ok.12,5 promili ale nie wiem jak to obliczyć?
prosze o pomoc

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T15:06:22+01:00
Promil to 1/1000 procenta, to raczej wiesz
6.000.000.000-5926000=120.000.000
120.000.000:1000= 12,5

tadam...
2009-11-21T15:06:58+01:00
6000 - 5926=74
74:6=12,(3)=ok.12,5

Odp:W tym okresie przyrost naturalny wynosił 12,5 promili.
2009-11-21T15:16:34+01:00
Załóżmy że:
P-przyrost nat.
U-urodzeni
Z-zmarli
N-ogólna liczba ludności

Rozwiazanie

P=(U-Z)÷N×1000%
U-Z znamy i jest to 74 mln bo 6000-5926=74mln
wiec:
P=74mln÷6000×1000=12,(3)%