Odpowiedzi

2009-11-21T15:10:01+01:00
Źle napisałaś zadanie bo nie wiem o jakiego hetmana ci chodzi... bo jak wiesz paru ich było :/
4 5 4
2009-11-21T15:14:12+01:00
Jan III Sobieski - ?
Stefan Czarniecki-bohater wojny ze Szwedami, zasłynął z męstwa, waleczności i patriotyzmu.

Tyle wiem pozdro ;)
4 2 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T15:22:25+01:00
Jwykle przebywał w polu z małymi oddziałami operacyjnymi, strzegąc granic, w szczególności na wschodzie, gdzie były najbardziej zagrożone, jednocześnie prowadząc doraźne walki. Hetman polny podlegał wielkiemu. Oba stanowiska istniały niezależnie dla Korony i Litwywykle przebywał w polu z małymi oddziałami operacyjnymi, strzegąc granic, w szczególności na wschodzie, gdzie były najbardziej zagrożone, jednocześnie prowadząc doraźne walki. Hetman polny podlegał wielkiemu. Oba stanowiska istniały niezależnie dla Korony i Litwyedna z najwyższych funkcji w wojsku polskim w okresie Rzeczypospolitej Obojga Narodów.

Wkrótce po ustanowieniu instytucji hetmana, została ona podzielona na dwie funkcje o nieco oddzielnych kompetencjach. Hetman wielki w czasie pokoju pozostawał przy dworze zajmując się ogólną administracją i strzegąc interesów wojska.
2 2 2