Odpowiedzi

2009-11-21T15:15:18+01:00
Zeus
Hefajstos
Atena
Apollo
Demeter
Herman

3 3 3
2009-11-21T16:24:19+01:00
Apollo
dzeus
demeter
atena
hefajstos
herman
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:55:10+01:00
Amor - bóg miłości
Bachus bóg płodnych sił przyrody, wina i winnej latorośli
Eskulap opiekun sztuki lekarskiej
Geniusz półboska, śmiertelna istota, która obdarza mężczyznę płodnością, kieruje jego losem, przynosi szczęście lub niepowodzenie
Honor, Honos bóg będący personifikacją pojęć moralnych - honoru i czci
Janus wiązany był z bramami (domów lub miast), wszelkim początkiem i końcem
Jowisz - władca bogów i najwyższy bóg w panteonie, pan Niebios i Ziemi
Kwirynus jeden z pięciu najważniejszych bogów, był bogiem kwirytów (Quirites), tzn. zbrojnych Rzymian
Mars bóg wojny
Merkury bóg handlu, zysku i kupiectwa; także złodziei i celników, posłaniec bogów
Mitra bóg wedyjski, którego kult przyjął się także w Rzymie
Momus syn Nocy, bóg żartów, kpin, drwin i niezasłużonej krytyki
Neptun bóg wód, chmur i deszczu
Orkus, bóg świata zmarłych
Pilumnus był bóstwem przyrody, bratem Picumnusa, dbał on o zdrowie i prawidłowy wzrost dzieci
Picumnus był bogiem płodności, rolnictwa, małżeństwa i dzieci, identyfikuje się go ze Sterquilinusem.
Saturn bóg rolnictwa i zasiewów
Sol bóg światła i powietrza
Somnus bóg snu
Sterquilinus był bogiem użyźniania ziemi, utożsamiany z Picumnusem lub Saturnem
Terminus bóg granic państwowych i granic między prywatnymi posiadłościami
Virtus bóg będący personifikacją odwagi
Wulkan bóg wulkanów oraz kowalstwa

Boginie rzymskie
Aurora bogini jutrzenki
Bellona bogini wojny, żona lub siostra Marsa
Ceres bogini wegetacji i urodzajów
Concordia bogini zgody i harmonii
Diana bogini księżyca, narodzin i łowów
Discordia bogini zamętu, niezgody i chaosu
Furie bóstwa chtoniczne, demony świata podziemnego
Fauna bogini płodności i urodzaju, identyfikowana z Mają
Flora bogini roślinności wiosennej w stadium kwitnienia
Fortuna bogini kierująca ludzkimi losami
Gracje bogini wdzięku, piękności i radości
Iustitia bogini będąca personifikacją sprawiedliwości
Izyda utożsamiana z grecką Demeter egipska bogini, której kult przyjął się również w Rzymie
Junona małżonka Jowisza
Luna bogini księżyca
Minerwa bogini mądrości, nauki, sztuki i literatury
Ops bogini płodności i zamożności, siostra i małżonka Saturna
Pax bogini pokoju
Salus bogini będąca personifikacją zdrowia i bezpieczeństwa
Wenus bogini miłości
Westa bogini ogniska domowego i państwowego
Wiktoria bogini zwycięstwa i chwały
6 3 6