Pitagoras, zapytany o liczbę uczniów uczęszczających do jego szkoły, odpowiedział ,,Połowa uczniów studiuje matematykę, czwarta część- muzykę, siódma część milczy, a oprócz nich są tam trzy kobiety.'' ILe tam było uczniów?

3

Odpowiedzi

2009-11-21T15:42:35+01:00
Sprowadzamy do wspolnego mianownika...
1/2=14/28x
1/7=4/28x
1/4=7/28x
x-14/28x-4/28x-7/28x=3/28x
3/28x=3
x=28
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T15:45:15+01:00
Pitagoras, zapytany o liczbę uczniów uczęszczających do jego szkoły, odpowiedział ,,Połowa uczniów studiuje matematykę, czwarta część- muzykę, siódma część milczy, a oprócz nich są tam trzy kobiety.'' ILe tam było uczniów?

50% matma
25% muza
100%/7 milczy=14.2857%
reszta=3 kobiety
wiec
100%-50%-25%-100%/7=3 osoby

3 osoby=10,71%
wiec 100% wyliczymy z proporcji
3=10,71
x=100

x=3*100/10,71=28 osób łącznie
sprawdzenie
50% z 28=14 - matma
25%=7 - muza
1/7 =4 milczy
28 osob-14-7-4=3kobiety
wydaje sie byc ok :)
pozdro
1 5 1
2009-11-21T15:53:03+01:00
X - szukana liczba

1/2x + 1/4x + 1/7x + 3 = x

21/28x + 4/28x + 3 = x

25/28x + 3 = x

3/28x = 3

x = 28

odp: Do tej szkoły uczęszczało 28 osób.
1 5 1