Odpowiedzi

2009-11-21T15:44:35+01:00
W wieczornej melancholii

zastygły szczyty gór,

zamilkły śpiewy ptaków

na halach świerszczy chór.

Konary drzew się tulą

w mrocznej kołderce z chmur,

gdy w przejmującej ciszy

do snu się kładzie bór.





Znużony słońcem skrył się

motyli barwny rój,

przysnęły w kra owady,

waż się ułożył w zwój.

Juhasi owiec strzegą

gotowi stoczyć bój,

ze zgraja wilków nocą

w kniejach beskidzkich gór.





Do domu wróciła baca

kończąc codzienny znój,

góralka nań czekała,

odziana w barwny strój.

Na ławie miska strawy,

syn na organkach gra,

a w wiejskim piecu w kuchni

wesoło skwierczą drwa.




Niebawem noc zapadnie

pośród beskidzkich gór,

do snu im na skrzypeczkach

anielski zagra chór.

Beskidzkich hal ustronie

nabiorą nocy barw,

pochyla czoła gronie

i przysną kępy traw.
29 4 29
2009-11-21T15:46:39+01:00
Śnieżne Beskidy
jasność przemienia się w ciszę
wiatr struną świerków
śniegu melodię kołysze
Mroźne Beskidy
ociekający srebrem stok
bieleją szczyty
romantycznie rozlewa się puch
szepcząc w ukłonie te słowa
las pachnie zimą
nasz dom
Śnieżne Beskidy
ostoja
mowa
18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T15:52:46+01:00
Tatry to gotyk, Beskidy zaś barok,
Można je podziwiać nie jeden rok!
Są na Ukrainie,w Czechach i w Polsce
może je oglądać każdy kto tego chce!

To pasmo gór w Karpatach leży,
To bardzo daleko od Białowieży!
To skraj świata, bo okiem sięgając
Są wszędzie chmury i niejeden zając!

Beskid to znaczy hala, polana
Złocistym słońcem gęsto oblana!
Są tu hale i kosodrzewina,
każdy góral to przypomina!

Beskid Żywiecki, Śląski, Wyspowy
latem tu zawsze przyjeżdża ktoś nowy,
kto nigdy nie był jeszcze w tych górach
i długo będzie jeszcze tu hulał!

Dużo jest tutaj zwierząt i krzewów;
Kumaków, rysiów, myszołowów...
Kto ich nie widział może żałować
i z tego żalu pod szafę się schować! ;)

W całych Beskidach, jak okiem sięgnąć
jest pięknie, czysto i można biegnąc,
dostrzec prawdziwe cuda przyrody;
takich nie widział jeszcze człowiek młody!

Beskidy powitają Cię, kiedy tylko chcesz! ;)

sama wymyśliłam ;) mam nadzieję, że Ci się spodoba ;) ;*
12 4 12