Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T15:46:22+01:00
X- miara kąta 1
x-miara kąta 2
x+30- miara kąra o 30∛ większego

x+x+x+30∛= 180∛
3x+ 30∛= 180∛
3x=180∛- 30∛
3x=150∛ /:3
x=50∛
x+30∛=50∛+30∛=80∛

Odp. Trójkąt ten ma miary kontów : 50∛,50∛ i 80∛
2009-11-21T17:02:15+01:00
Trójkąt =180*
180*-30*=150*
150*:3(3 bo trzy kąty)=50*
50*+30*=80*
50* 50* 80*
2009-11-21T18:36:23+01:00
DANE:
1 kat = x
2 kat = x
3 kat = x+30
OBLICZENIA:
x+x+x+30=180 stopni
180-30=150
150:3=50
x=50 stopni
50+30=80 stopni
ODP:
Pierwszy kat ma 50 stopni, drugi 50 stopni, a trzeci 80 stopni.