Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:13:01+01:00
1. Woda jest niezbędna do życia roślinom. Gdy połączy się ona z innymi związkami pozwala na prawidłowe funkcjonowanie. Dzięki wodzie substancje pokarmowe przekazywane są do korzeni i liści.
2. Gatunki żyjące w klimacie suchym i gorącym muszą :
- być odporne wysokie temperatury,
- ------||-------małą ilość wody lub czasem na jej brak,
- być roślinami światłolubnymi,
- być odporne na różny skład chemiczny powietrzna na danym terenie
3. - eurybionty to organizmy które mają szeroki zakres tolerancji ekologicznej ( np. wróbel, orka, płetwal, trzcina, paproć orlica)
-stenobionty to organizmy które mają wąski zakres tolerancji ekologicznej są to tzw gatunki wskaźnikowe ( np. większość małp, ryba kergulena, palmy)
2 3 2
2009-11-21T17:08:33+01:00
A)Rola wody w roślinie jest bardzo ważna.Woda pozwala roślinie żyć, dostarcza składników odżywczych, oraz pomaga jej w rozwoju.Bez wody nie było by życia.
b)Gatunki żyjące w takim klamacie raczej nie są zbyt zielone i mają raczej niewiele kwiatów.Głównie mają jakieś cechy charakterysztyczne w których przechowują wodę.
c)Sorry ale nie mam pojęcia.
1 4 1