Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T15:48:24+01:00
Fotosynteza ma bardzo duże znaczenie dla życia na ziemi, ponieważ:
Wytwarzany jest tlen, dzięki któremu możemy oddychać, buduje on też warstwę ozonową, która chroni nas przed szkodliwym działaniem promieni UV.
1 5 1
2009-11-21T15:48:32+01:00
Znaczenie ?
. Fotosynteza zachodzi u roślin , rośliny dzięki procesom fotosyntezy wytwarzają tlen niezbędny do życia . ;]
1 5 1
2009-11-21T15:52:17+01:00
Prosty sposób zapisu procesu fotosyntezy ;

6H2O + 6CO2 + hν (energia świetlna) → C6H12O6 + 6O2

Jest to najważniejsza reakcja biochemiczna na Ziemi, w wyniku dostarczenia wody oraz dwutlenku węgla rośliny wytwarzają tlen, niezbęny dla ludzi.Najwięcej tlenu występuje w lasach, dlatego przebywanie w nich jest zdrowe.
1 5 1