W gimnazjum są dwie klasy III , które przystąpiły do egzaminu gimnazjalnego. Klasa IIIa liczy 30 osób, a klasa IIIb o 20% uczniów mniej. W klasie IIIa dziewczęta stanowią 40%, a w klasie IIIb jest ich o 4 więcej niż w IIIa. Z egzaminu wynik powyżej 30 punktów uzyskało 10 osób klasie IIIa i 8 osób w IIIb. Oblicz
a) ile osób liczy klasa IIIb?
b) ile jest dziewcząt w klasie IIIa?
c) ile jest dziewcząt, a ilu chłopców w klasie IIIb ?
d) jaki procent osób klasy IIIa uzyskał wynik poniżej 30 punktów?
e) jaki procent uczniów klas III uzyskał wynik powyżej 30 punktów?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:06:22+01:00
A)30-100%
x-80%
x=30*80/100=24

b)
30-100%
x-40%
x=30*40/100=12

c)
12+4=16-liczba dziewcząt

24-16=8-liczba chłopców

d)
30-100%
20-x
x=20*100/30=66%

e)
30+24=54

54-100%
18-x
x=18*100/54=33%
2 5 2
2009-11-21T16:06:17+01:00
A) 80%*30=0,8*30=24
b)40%*30=0,4*30=12
c)
Dz. 40%*30+4=16
ch. 24-16=8
d) 10/30*100%=33,3%
e)18/54*100%=33,3%
1 5 1
2009-11-21T16:08:29+01:00
III a 30 osób
IIIb 0 20% mniej czyli
80% z 30=24
w klasie III b jest 24 uczniów.

40% z 30=12 tyle jest dziewcząt w klasie III a
W III a jest 12 dziewcząt.

12+4=16 tyle jest dziewcząt w klasie III b
24-16=8 tyle jest chłopców w klasie III b.
W klasie III b jest 16 dziewcząt i 8 chłopców.

10:30x100=33,33%
W klasie III a 33,33% uczniów uzyskało wynik powyżej 30 punktów.

30+24=54 to jest 100% uczniów obu klas
18:54x100=33,33% tyle % uczniów klas trzecich uzyskało wynik powyżej 30 punktów.
1 5 1