1) podaj jak dzielą się trójkąty ze względu na dł. boków.
2) podaj warunek trójkąta, czyli z jakich trzech odcinków można zbudować trójkąt.
3) dane są odcinki 4cm, 5cm, 6cm. Czy można z nich zbudować trójkąt ? odpowiedź uzasadnij.
Daje 10 pkt. poniewaz nie posiadam wiecej., prosze o zrobienie !!!!! dzieki ; ]

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:01:46+01:00
1. - równoboczne
- równoramienne
- różnoboczne

2. Trójkąt można zbudowac z takich trzech odcinków, byleby suma tych dwóch krótszych była większa od długości tego największego

3. 4cm, 5 cm, 6 cm - można z tych odcinków zbudowac trójkąt, ponieważ suma dwóch mniejszych, czyli 4 cm i 5 cm jest większa od najdłuższego czyli 6 cm.
2009-11-21T16:02:19+01:00
1) dzielą się na trójkąty równoboczne, równoramienne i różnoboczne
2)Suma długości dwóch dowolnych boków trójkąta musi być większa od długości trzeciego boku:
a+b > c
a+c > b
b+c > a
3) 4+5>6
4+6>5
5+6> 4

Odp. TAK

pozdrawiam
Kamil
2009-11-21T16:04:29+01:00
1.Trójkąty ze względu na długość boków dzielimy na :
-równoboczne
-równoramienne
-rożnoboczne

2.Trójkąt może powstać z 3 odcinków kiedy
a+b>c
a+c>b
b+c>a

2. 4+5=9>6
4+6=10>5
5+6=11>4
Można z nich zbudować trójkąt.