Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:18:34+01:00
Ponieważ podstawy trapezu są równoległe, zaznaczamy kąty 20 i 50 stopni zgodnie z treścią zadania i korzystając z własności dwóch prostych równoległych przeciętych trzecią prostą mamy: kąt przy podstawie krótszej ma 50+70 =120, a kąt przy podstwie dłuższej ma : 360-90-90-120-=60 stopni.
7 3 7
2009-11-21T16:26:25+01:00
Α+20°+90°=180°
α=70°
β=70°+50°=120°

oraz 50°+70°=120°
γ=180°-120°=60°

odp. szukane kąty to 60° oraz 120°
8 4 8