Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:11:51+01:00
Barok opiera się na wzorach architektury klasycznej .Cechuje się harmonijną , spokojną kompozycją . Kompozycje są ukształtowane rzeźbiarsko . Budowano je najczęściej z gipsu lub wapnia z dodatkiem sproszkowanego marmury .

` Powodzenia . ! < 3

Mam nadzieję , że pomoge . ; ))
1 5 1
2009-11-21T16:32:22+01:00
Cechy szczególne baroku są najlepiej widoczne na przykładzie architektury. Najwspanialszymi budowlami były wówczas kościoły i pałace. Bardzo okazałe bywały również klasztory i kamienice. Wtedy właśnie powstały pierwsze wielkie założenia urbanistyczne: Londyn, Petersburg, Rzym, Wersal. Zainteresowano się nie tylko samymi budynkami, ale również ich otoczeniem (barokowy styl ogrodowy). Aby wzmocnić efekt, łączono w jedną całość architekturę, rzeźbę i malarstwo, a także muzykę, strój i ceremoniał. Wprowadzono iluzjonizm, który sprawiał, że budowle wydawały się jeszcze wspanialsze niż były. Tworzono oryginalne fasady i rzuty (owalne, podłużne, centralno-podłużne, wieloboczne).
1 5 1