Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:12:05+01:00
X- kąt ostry
5x- kąt rozwarty
x+5x+x+5x=360
12x=360
x=360:12
x=30

5x=150
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T16:12:28+01:00
X+5x=180
6x=180 /:6
x=30
30×5=150

30 i 150 stopniow
2009-11-21T16:18:59+01:00
Kąt ostry oznaczamy jako x, kąt rozwarty oznaczamy jako 5x. Suma sąsiednich kątów w rombie jest równa 180 stopni.
Układamy równanie:
x+5x=180
6x=180/:6
x=30 (miara kąta ostrego)
5x=5*30=150 (miara kąta rozwartego).
2009-11-21T18:31:43+01:00
Suma wszystkich kątów rombu 360⁰
kąt α= x =30⁰
kąt β= 5x = 30⁰×5=150⁰

2 kąty obok siebie mają sumę 18⁰
5x+x=180⁰
6x=180⁰
x=180⁰:6
x=30⁰