Wędkarz złowił rybe. "Ogon wazyl 6 razy mniej niz glowa z tulowiem.Gdyby tułow byl o 6 kg ciezszy to glowa z tulowiem wazylaby 10 razy wiecej niz ogon. Roznica wag tulowia i glowy byla 3,5 razy wieksza niz waga ogona." Ile wazyla ta ryba?

2

Odpowiedzi

2009-11-21T17:17:16+01:00
X - masa głowy
y - masa tułowia
z -masa ogona
---------------------
[x +y ]/6 = z
x +(y+6) =10*[(x + y)/6]
y - x = 3,5 *z
--------------------------------
Po rozwiązaniu tego układu równań otrzymamy
x = 1,875 kg
y = 7,125 kg
z = 1,500 kg
x+y+ z = 10,5 kg
Odp. Ta ryba miała masę 10,5 kg.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:20:38+01:00
X- waga głowy
y- waga tłowia
z- waga ogona

6z=x+y
(y+6)+x=10z
y-z=3,5z

x=6z-y
(y+6)+6z-y=10z
y-z=3,5z

x=6z-y
6=10z-6z
y=3,5z+z

x=6z-y
6=4z
y=4,5z

x=6z-y
z=1,5
y=4,5*1,5

x=6*1,5-y
z=1,5
y=6,75

x=6*1,5-6,75
z=1,5
y=6,75

x=2,25
z=1,5
y=6,75

spr. 6z=x+y podstawiamy 2,25+6,75=9 a 9:6=1,5

cała ryba waży 2,25+1,5+6,75=10,5 kg