W dwóch workach znajduje się fasola.Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6kg fasoli,to w obu workach będzie tyle samo fasoli. Jeżeli zaś z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4kg, to w pierwszym worku będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim.Ile fasoli jest w każdym worku?

Proszę o rozw. gdzyż nie daje sobie z tym zadankiem rady

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-21T16:18:17+01:00
X- I worek
y- II worek

Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6 kg fasoli, to w obu workach będzie tyle samo fasoli.
x-6=y+6
x=y+12

Jeżeli zaś z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4 kg fasoli to w pierwszym worku będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim.
x+4=2(y-4)
y+12+4=2y-8
y+16=2y-8
y=24
x=36

W I worku 36, a w drugim 24 kg.
9 3 9
2009-11-21T16:22:34+01:00
Dane:)
x- I worek
y- II worek

Jeżeli z pierwszego worka przesypiemy do drugiego 6 kg fasoli, to w obu workach będzie tyle samo fasoli.
x-6=y+6
x=y+12

Jeżeli zaś z drugiego worka przesypiemy do pierwszego 4 kg fasoli to w pierwszym worku będzie dwa razy więcej fasoli niż w drugim.
x+4=2(y-4)
y+12+4=2y-8
y+16=2y-8
y=24
x=36

Odp: W I worku 36, a w drugim 24 kg
9 4 9
2009-11-21T16:25:59+01:00
X-fasoli w I worku
y- fasoli w II worku
x-6=y+6
2(y-4)=x+4
x-12=y
2y-8-4=x
x-12=y
2y-12=x
-x+12=-y
x+12=2y
y=24
x=36
4 3 4