1.wylot pompki rowerowej zatkano palcem. mimo, to tłok pompki można przesunąć, zmniejszając objętość powietrza w pompce. jaką właściwość powietrza tu wykorzystano?
2. W JAKIM STANIE SKUPIENIA JEST CIAŁO, KTÓRE ZACHOWUJĄC STAŁĄ OBJĘTOŚĆ ŁATWO ZMIENIA SWÓJ KSZTAŁT.
BŁAGAM O ODPOWIEDŹ!!!!!!!!!!! PROSZĘ ;(

3

Odpowiedzi

2009-11-21T16:30:31+01:00
1. Jest to ściśliwośc gazów

2. ciało stałe Topnienie( cs w c) Krzepnięcie ( c w Cs) ciecz

sublimacja (c.s w g) parowanie ( c w g)
resublimacja ( g w c.s) skraplanie ( g w c)

gaz


Cs - Ciało Stałe
G - Gaz
C - Ciecz
3 3 3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:30:37+01:00
ZADANIE 1:
Wykorzystano fakt że powietrze jest SPRĘŻYSTE :)

ZADANIE 2:
Jest to CIECZ czyli np. woda.
Woda przyjmuje kształt naczynia w jakim się znajduję, czyli np. 500 ml wody bedzie mialo taką samą objętość i w szkalnce i rozlane na podłoge ;D
Pozdrawiam
4 4 4
2009-11-21T16:30:29+01:00
1.ściśliwość (sprężasz to powietrze)
2. ciecz