1) podaj twierdzienie o kącie zewnetrznym.

2) czy mozna narysowac trójkąt ktorego kąty kąty wewnetrzne mają miary :
a) 14, 36, 130 stopni.
b) 50, 49, 101 stopni.

3) kąt między ramionami trójkąta rownoramiennego ma 170 stopni. Oblicz jakie są miary pozostałych kątów.

4) w trójkącie ostrokątnym najmniejszy kąt ma 40 stopni i jest dwa razy mniejszy od najwiekszego kąta trójkąta. Oblicz miary pozostałych kątów trójkąta.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:29:10+01:00
1) podaj twierdzienie o kącie zewnetrznym.
α - kąt wewnętrzny
360 - α kąt zewnętrzny

2) czy mozna narysowac trójkąt ktorego kąty kąty wewnetrzne mają miary :
a) 14, 36, 130 stopni.
14+36+130=180 - tak
b) 50, 49, 101 stopni.
50+49+101=200 - nie

3) kąt między ramionami trójkąta rownoramiennego ma 170 stopni. Oblicz jakie są miary pozostałych kątów.
180-170=10
10:2 = 5
mają po 5 stopni

4) w trójkącie ostrokątnym najmniejszy kąt ma 40 stopni i jest dwa razy mniejszy od najwiekszego kąta trójkąta. Oblicz miary pozostałych kątów trójkąta.
I kąt 40
II kąt 40*2=80
III kąt 180-(40+80)=180-120=60
2009-11-21T16:30:51+01:00
1)α- kąt wewnętrzny
2)14+36+130=180 wiec mozna bo miara katow w trojkacie musi wynosic 180.
50+49+101=200 , nie bo miara katow wynosi w tym przypadku 200 a powinna wynosic 180;)
3)180-170=10
10/2=5
Miary pozostalych katow wynosza po 5.
4)miary kątów: 40,60,80 , gdyż:
40-najmniejszy kąt
najwiekszy kat jest 2 razy wiekszy zatem 40*2=80
ostatni kat wynosi 60 gdyz 180-940+800=180-120=60

2009-11-21T16:32:02+01:00
1 http://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdzenie_o_k%C4%85cie_zewn%C4%99trznym
2
a Tak
b Nie
3
α= 170 stopni
β= (180-170)÷2=10÷2=5 stopni
4
α=40 stopni
β= 2α=2×40=80 stopni
γ= 180 stopni-(α+β)=180stopni -( 40 stopni + 80 stopni)=180 stopni-120 stopni=60stopni
γ=60 stopni