Odpowiedzi

2009-11-21T16:40:20+01:00
NAZYWAM SIĘ JÓZEF SKAWIŃSKI. URODZIŁEM SIĘ 27 WRZEŚNIA 1812 ROKU W MAŁEJ WSI SARNAKI. MOI RODZICE ZMARLI, GDY BYŁEM BARDZO MAŁY, WIĘC NAWET DOBRZE ICH NIEPAMIĘTAM. JAKO MŁODY CHŁOPAK WALCZYŁEM W POWSTANIU LISTOPADOWYM OD 1830 DO 1831 ROKU, PO KLĘSCE KTÓREGO WYEMIGROWAEM Z POLSKI W OBAWIE PRZED ROSYJSKIMI PRZESLADOWANIAMI. TUŁAJĄC SIĘ PO ŚWIECIE WALCZYŁEM NAJPIERW W HISZPANII PODCZAS WOJNY KARLISTOWSKIEJ OD 1833 DO 1840 ROKU, NASTĘPNIE W LEGII FRANCUSKIEJ ORAZ NA WĘGRZECH W LATACH 1848-1849 I W STANACH ZJEDNACZONYCH W WOJNIE SECESYJNEJ OD 1861 DO 1865 ROKU. ZA WZOROWE POSTAWY NA POLU BITWY DOSTAŁEM WIELE ODZNACZEŃ I MEDALI.
W CZASIE, GDY NIEBRAŁEM UDZIAŁU W KOLEJNYCH WOJNACH, IMAŁEM SIĘ WIELU ZAJĘĆ. BYŁEM HARPUNNIKIEM NA WIELORYBNIKU, SZUKAŁEM ZŁOTA W AUSTRALII I DIAMENTÓW W AFRYCE, BYŁEM STRZELCEM RZĄDOWYM W INDIACH WSCHODNICH, ZAŁORZYŁEM FARMĘ, HANDLOWAŁEM Z DZIKIMI PLEMIONAMI ZAMIESZKUJĄCYMI BRAZYLIĘ, PROWADZIŁEM WARSZTAT KOWALSKI W ARKANSAS, ZARZĄDZAŁEM FABRYKĄ CYGAR, NASTEPNIE ZACIĄGNĄŁEM SIĘ NA STATEK W CHARAKTERZE MAJTKA, AŻ W KONCU OSIADŁEM NA POSADZIE LATARNIKA W ASPINWALL.
W LATARNI TEJ PRACOWAŁEM PRAWIE ROK, PO CZYM WYRUSZYŁEM STATKIEM PŁYNACYM DO NOWEGO YORKU, BY DALEJ SZUKAĆ SWOJEGO MIEJSCA NA ŚWIECIE.
20 1 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:45:32+01:00
CV (Curriculum Vitae) Skawińskiego.
Imię i nazwisko : brak informacji na temat imienia) Skawiński
Dataurodzenia/ wiek: 70 lat
Narodowość: Polska
Stan cywilny: wolny
Wykształcenie: brak informacji
Przebieg służby wojskowej:
a) ułan w ojczyźnie
b) udział w powstaniu listopadowym
c) udział w wojnie domowej w Hiszpani
d) udział w walkach we Francji
e)udział w powstaniu narodowym wna Węgrzech
f) udział w wojnie secesyjnej
Przebieg pracy zawodowej:
a) kopacz złota w Australi
b) poszukiwacz diamentów w Afryce
c) strzelec narodowy w Indiach
d) farmer w Kaliforni
e) handlowiec w Brazyli
f) kowal w Helenie
g) majtek na statku
h) harpunnik na wielorybniku
i) producent cygar w Hawanie
j) latarnik w Aspinwall

Aspinwell 28.04.1870r.




Ta pierwsza odpowiedz to bardziej według mnie biografia....
33 4 33