Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:46:01+01:00
Wzór na potencjał grawitacyjny:

V = −G * M/r

Na powierzchni Ziemi potencjał jest równy V = −G * M/Rz

Jak widać, potencjał będzie 10 razy mniejszy w odległości r = 10Rz = 10*6400km = 64000km
2009-11-21T17:52:49+01:00
V = −G * M/r
potencjał jest 10x mniejszy w odległości r=10Rz=10*6400km= 64000km
2009-11-21T19:35:20+01:00
Potencjał ten będzie 10 razy mniejszy w odległości R=10R, ponieważ R jest 10 razy mniejszy od 10R.Można to z łatwością wywnioskować ze wzoru, który to:v= -Gm/r.Wystarczy r zamienić na 10R i już potencjał będzie 10 razy mniejszy.