1. W DZIAŁANIU HAMULCÓW PNEUMATYCZNYCH (NP. W WAGONACH KOLEJOWYCH) WYKORZYSTUJE SIĘ SPRĘŻONE POWIETRZE. JAKĄ WŁAŚCIWOŚĆ POWIETRZA SIĘ TU WYKORZYSTUJE?
2. PEWNE CIAŁO W DANYCH WARUNKACH ZACHOWUJE OBJĘTOŚĆ I KSZTAŁT. W JAKIM STANIE SKUPIENIA JEST SUBSTANCJA, Z KTÓREJ WYKONANO TO CIAŁO?
3. SUROWEMU CIASTU PRZY UGNIATANIU MOŻNA NADAWAĆ RÓŻNE KSZTAŁY. PO UPIECZENIU CIASTO KRUSZY SIĘ. JAKĄ WŁASNOŚĆ MA CIASTO SUROWE, A JAKĄ UPIECZONE?
SORRY ŻE TAK DUŻO, ALE BŁAGAM BY KTOŚ MI POMÓGŁ ;(

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T16:56:40+01:00
1. wykorzystuje się tu właściwośc powietrza, która nazywa się sprężaniem (ściskaniem atomów powietrza, które poxniej wprawia w ruch hamulce).
2. To ciało jest w stanie stałym !!!
3. Ciasto surowe ma własność która nazywamy rozciągliwość, natomiast upieczone to kruchość :)
8 3 8
2009-11-21T17:04:01+01:00
1. W DZIAŁANIU HAMULCÓW PNEUMATYCZNYCH (NP. W WAGONACH KOLEJOWYCH) WYKORZYSTUJE SIĘ SPRĘŻONE POWIETRZE. JAKĄ WŁAŚCIWOŚĆ POWIETRZA SIĘ TU WYKORZYSTUJE?
Możliwość sprężnia

2. PEWNE CIAŁO W DANYCH WARUNKACH ZACHOWUJE OBJĘTOŚĆ I KSZTAŁT. W JAKIM STANIE SKUPIENIA JEST SUBSTANCJA, Z KTÓREJ WYKONANO TO CIAŁO?
To jest ciało stałe

3. SUROWEMU CIASTU PRZY UGNIATANIU MOŻNA NADAWAĆ RÓŻNE KSZTAŁY. PO UPIECZENIU CIASTO KRUSZY SIĘ. JAKĄ WŁASNOŚĆ MA CIASTO SUROWE, A JAKĄ UPIECZONE
Surowe-plastyczność, rozciągliwość
Upieczone-kruchość
3 4 3