1)Silnik wykonał pracę 150 J, gdy przez jego uzwojenie przepłynął ładunek 30 C. Oblicz , jakie wówczas było napięcie na zaciskach silnika...
2)Wyznacz moc grzejnika elektrycznego, który w czasie 2 h przetwarza na energię wewnętrzną 1,1 kWh energii elektrycznej. Oblicz wartość natężenia prądu elektrycznego płynącego przez ten grzejnik, jeżeli napięcie zasilania wynosi 220V. odp.3,6 W około 26 kJ ;]
Z góry dziękuję! . ;]

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:01:00+01:00
1.

Dane:
W = 150J
Q = 30C
Szukane:
U = ?
Rozw:
U = W/Q
U = 150/30 = 5 V [V] = [J/C]

2.

Natężenie udało mi się wyliczyć, 1,1kWh zamieniłam na 1100Wh i przekształcając wzór
W=UIt
na
I = 1100 Wh / 220 V * 2 h = 2,5A

Moc:

P = W/t = UI

P = 220V * 2,5A = 550W

1 5 1
2009-11-21T17:19:03+01:00
1)
W=150J=150Ws
Q=I*t=30C
W=U*I*t
U=W/U*I=150Ws/30As=5V
2)
t=2h
W=1,1kWh
W=P*t
P=W/t=1,1kWh/2h=0,55kW=550W
P=U*I
I=P/U=550W/220V=2,5A
1 5 1