Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:12:34+01:00
1. 17 styczeń 1732
2. 1764-1795
3. Dzięki carycy rosyjskiej Katarzynie II
4. Rosji
5. -W 1765 król założył pierwszą polską uczelnię świecką,
-W 1766 otwarto w Warszawie mennicę państwową,
-W 1773 powstała Komisja Edukacji Narodowej – pierwsza na świecie centralna instytucja zajmująca się edukacją, która przejęła kadrę i budynki skasowanych szkół jezuickich,
-W dniu 3 maja 1791 sejm uchwalił nową konstytucję państwową.
6. -I rozbiór Rzeczypospolitej - 1772,
-Wojna polsko-rosyjska 1792,
-Sejm Czteroletni i Konstytucja 3 maja,
-Zjazd kaniowski,
-II rozbiór Rzeczypospolitej - 1793,
-Insurekcja kościuszkowska - 1794,
-III rozbiór Rzeczypospolitej - 1795.
1 5 1
2009-11-21T19:49:11+01:00
Data urodzin: ur. 17 stycznia 1732 w Wołczynie
Daty panowania; od 1764 do 1795
Dzięki komu został królem; Dzięki jego współpracodawcom
?
Wprowadził Sejm Czteroletni i ustanowił Konstytucję 3 maja
Uczestniczył w Insurekcji kościuszkowskiej w 1794 oraz w dwóch rozbiorach polski
1 4 1