Odpowiedzi

2009-11-21T17:13:04+01:00
A wiec dane:
v0(szybkosc poczatkowa)=10m/s
v(szybkosc koncowa)=0m/s
s=50m

szukane
a=?
musimy obliczyc a, do tego posluzy nam wzor a =Δv/t , ale nie mamy t, wiec musimy go obliczyc przeksztalcajac wzor s=(v0+v)t/2.

rozw:

s=(v0+v)t/2 | *2
2s=(vo+v)t |:v0+v
t=2s:(v0+v)

t= 2*50:(0+10)
t=10 [s]

a=Δv/t

a= (v-vo)/t
a=(-10)/10
a= -1[m/s²]

powinno byc dobrze ;)
26 3 26
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:20:54+01:00
Szukane:a=?
dane:v=10m/s
s=50m

wzór na a[przyspieszenie(opóźnienie)]:
a=v:t
nie mamy t a wiemy ze wzoru, że t jest równe:
t=s:v
t=50:10
t=5

a=v:t
a=10:5
a=2m/s do potęgi drugiej (do kwadratu)
Odp.Łyżwiarz porusza się z opóźnieniem równym 2m/s do kwadratu
31 1 31