Odpowiedzi

2011-08-02T10:35:54+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).

Gips palony to CaSO4*1/2H2O
mCaSO4*1/2H2O=136u+9u=145u
% H2O = (9/145)*100% = 6,2% H2O

2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2011-08-02T11:39:59+02:00

CaSO₄\cdot½H₂O<----gips palony

Ca=40u

S=32u

O₄=4*16u=64u

CaSO₄=40u+32u+64u=136u

H₂=2*1u=2u

O=16u

½H₂O=½*2u*16u=½*18u=9u

 

CaSO₄*½H₂O=136u+9u=145u

 

145u----->100%

9u------>x

x=9u*100%/145u

x=6,21%<---H₂O

 

1 5 1