Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:28:11+01:00
Odmiana przez przypadki słowa KRÓTKI (liczba pojedyncza):

Mianownik (kto? co?) KRÓTKI
Dopełniacz (kogo? czego?) KRÓTKI|EGO
Celownik (komu? czemu?) KRÓTKI|EMU
Biernik (kogo? co?) KRÓTKI|EGO
Narzędnik ( z kim? z czym?) Z KRÓTKI|M
Miejscownik (o kim? o czym?) O KRÓTKI|M
Wołacz (wołam!) O KRÓTKI!

Odmiana przez przypadki słowa NIEZWYKŁY (liczba pojedyncza):

Mianownik (kto? co?) NIEZWYKŁY
Dopełniacz (kogo? czego?) NIEZWYKŁE|GO
Celownik (komu? czemu?) NIEZWYKŁE|MU
Biernik (kogo? co?) NIEZWYKE|ŁGO
Narzędnik ( z kim? z czym?) Z NIEZWYKŁY|M
Miejscownik (o kim? o czym?) O NIEZWYKŁY|M
Wołacz (wołam!) O NIEZWYKŁY!

Odmiana przez przypadki słowa KRÓTKI (liczba mnoga):

Mianownik (kto? co?) KRÓTCY
Dopełniacz (kogo? czego?) KRÓTKI|CH
Celownik (komu? czemu?) KRÓTKI|M
Biernik (kogo? co?) KRÓTKI|CH
Narzędnik ( z kim? z czym?) Z KRÓTKI|MI
Miejscownik (o kim? o czym?) O KRÓTKI|CH
Wołacz (wołam!) O KRÓTCY!

Odmiana przez przypadki słowa NIEZWYKŁY (liczba mnoga):

Mianownik (kto? co?) NIEZWYKLI
Dopełniacz (kogo? czego?) NIEZWYKŁY|CH
Celownik (komu? czemu?) NIEZWYKŁY|
Biernik (kogo? co?) NIEZWYKŁY|CH
Narzędnik ( z kim? z czym?) Z NIEZWYKŁY|MI
Miejscownik (o kim? o czym?) O NIEZWYKŁY|CH
Wołacz (wołam!) O NIEZWYKLI


12 4 12
2009-11-21T17:32:26+01:00
L.p
M.Krótki
D.Krótki - ego
C.Krótki - emu
B.Krótki - ego
N.Krótki - m
Ms.Krótki - m
W.Krótki !

L.m

M.Krótki - e
D.Krótki - ch
C.Krótki - m
B.Krótki - e
N.Krótki - mi
Ms.Krótki - ch
W.Krótki -e!

L.p
M.Niezwykły
D.Niezwykł- ego
C.Niezwykł - emu
B.Niezwykł - ego
N.Niezwykły - m
Ms.Niezwykły - m
W.Niezwykły

L.m

M.Niezwykli
D.Niezwykły-ch
C.Niezwykły-m
B.Niezwykły-ch
N.Niezwykły-mi
Ms.Niezwykły-ch
W.Niezwykli !



7 1 7
2009-11-21T18:17:04+01:00
L.p
M.Krótki
D.Krótki - ego
C.Krótki - emu
B.Krótki - ego
N.Krótki - m
Ms.Krótki - m
W.Krótki !

L.m

M.Krótki - e
D.Krótki - ch
C.Krótki - m
B.Krótki - e
N.Krótki - mi
Ms.Krótki - ch
W.Krótki -e!

L.p
M.Niezwykły
D.Niezwykł- ego
C.Niezwykł - emu
B.Niezwykł - ego
N.Niezwykły - m
Ms.Niezwykły - m
W.Niezwykły

L.m

M.Niezwykli
D.Niezwykły-ch
C.Niezwykły-m
B.Niezwykły-ch
N.Niezwykły-mi
Ms.Niezwykły-ch
W.Niezwykli !
7 2 7