Koń pociągowy waży około700kg.Taki koń jest średnio o 13%lżejszy od łosia a o 40%cięższy od niedzwiedzia brunatnego.Oblicz ile waży łoś a ile niedzwiedz brunatny.


odpoweidz ma być :łoś ok.805kg niedzwiedz ok.500kg
prosze o obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-11-21T17:26:29+01:00
Koń waży około 700kg.
łoś zatem waży około: 1,13 * 700 kg = 791kg
niedźwiedź zatem waży około : 0,6 * 700 kg = 420 kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:31:23+01:00
Koń pociągowy waży około700kg.Taki koń jest średnio o 13%lżejszy od łosia a o 40%cięższy od niedzwiedzia brunatnego.Oblicz ile waży łoś a ile niedzwiedz brunatny.

700 + 13%*700=700+0,13*700=700+91=791 kg waży łóś

700 - 40%*700=700 - 0,4*700=700-280=420 kg waży niedźwiedź
2009-11-21T17:50:31+01:00
Koń 700kg
Łoś 113%*700=113/100*700=791kg
Niedźwiedź 700*60%=700*6/10=420 kg