1. Opisz w jaki sposób doświadczalnie można odróżnic od siebie bezwodny wodorotlenek sodu i wodorotlenek żelaza(III).
2. Opisz w jaki sposób doświadczalnie można odróżnic od siebie roztwory wodorotlenku sodu i wodorotlenku wapnia. Zaproponuj doświadczenie i opisz obserwacje.
3. Zaproponuj doświadczenie wykazujące zasadowe właściwości KOH. Napisz jak należy je przeprowadzić. Opisz obserwacje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T18:49:18+01:00
1. te dwa zwiazki mozna odroznic po kolorze chyba bo wodorotlenek żelaza III jest czerwony ale jak doswiadczalnie to doswiadczalnie:)

do obydwu probowek dodajemy roztwor K2CO3 w jednej obserwujemy pojawienie znikniecie bezwodnika i pojawienie sie klaarownego roztworu a w drugiej obserwujemy pojawienie sie brązowo brunatnego osadu. w probowce z osadem byl Fe(OH)3 a w probowce z klarownym roztwrem byl NaOH

2. do obytwu probowek z tymi roztworami dodajemy k2SO4 w jednej obserwujemy pojawienie sie białego osadu a drugim klarownego roztworu. w probowce z osadem przed reakcją byl Ca(OH)2 a w probowce z klarownym roztworem byl NaOH

3.
do probowki z roztworem KOH dodajemy kilka kropli fenoloftaleiny i obserwujemy zmiane barwy na malinową oznacza to ze ten zwiazek ma właściwości zasadowe bo fenoloftaleina barwi sie na malinowow w zasadach
8 2 8
2009-11-21T22:26:43+01:00
Oceń jako najlepsze * * * * *

1) Postawić na szalce petriego, NaOH jest higroskopijny i po pewnym czasie zacznie pochłaniać wodę z powietrza i się rozpuszczać. A drugi wodorotlenek pozostanie bez zmian

2) Przepuścić przez oba roztwory CO2, w probówce z Ca(OH)2 woda zmętnieje

3) Do roztworu dodać fenoloftaleinę, roztwór miareczkować rozcieńczonym HCl, w pewnym momencie nastąpi odbarwienie roztworu.
8 3 8