Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:28:58+01:00
Ryba jest w zanurzeniu - w sensie nie tonie i nie wypływa na powierzchnię, więc siła wyporu jest równa ciężarowi:

Fw = Fc = mg = 0,5*10 = 5 N

Fw = ρ * g * V
5 = 1000 * 10 * V
V = 0,0005 m3 = 500 cm3
2009-11-21T17:33:41+01:00
Siła wyporu działająca na całkowicie zanurzoną w wodzie rybę o masie 0,5kg wynosi 5N (1N to 0,1kg)
Objętość ryby wynosi 500 cm³( bo 0,5kg to 500g)
2009-11-21T18:17:13+01:00
Fw = Fc = mg = 0,5*10 = 5 N

Fw = ρ * g * V
5 = 1000 * 10 * V
V = 0,0005 m3 = 500 cm3