1.Podaj eufenizmy łagodzące poniżesze określenia...
Eufenizmy-wyrazy,zwroty dzieki ltórym łagodzimy znaczenie wyrazów wulgarnych i obrażliwych.
a) przekleństwo
b)stary
c) intruz
d)alkocholik
e)nieuk
l) kłamczuch

2. Ułóz zdania z wyrazami,uwzgleniajac ich rózne znaczenie.
a)blady.
1.....
2....
b) kąt
1.....
2......
c)zasada
1......
2.......

2

Odpowiedzi

2009-11-21T17:40:04+01:00
1
a) przekleństwo - brzydkie wyrażenie
b) stary - jesień życia, trzeci wiek
c) intruz - nie wiem niestety
d) alkoholik - osoba nadużywająca alkohol
e) nieuk - nieuczący się
f) kłamczuch - mija się z prawdą, łże

2) 1. Maciek kiedy jest chory, jest wtedy blady jak ściana.
Niestety dalej chyba nie wiem :( .
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:48:02+01:00
1
a przeklaństwo- brzydkie słowo
b) mający wiele lat , dawny,antyczny
c) człowiek nieproszony; natrętny,
d)pijący alkohol , osoba uzależniona od alkoholu
e)niueuczący się , osoba niewykazująca zainteresowania w poszerzaniu swoich horyzontów intelektualnych ,
l) osoba zmyślająca, kłamiąca, zwłaszcza w drobnych sprawach
2
a
Gdy zobaczyłam jego twarz był blady jak ściana
śnieżna królewna o bladej cerze zjadła zatrute janbłko
b
Za karę miał pójść do kąta
Na lakcji matematyki uczyliśmy się obliczania kątów
c
Pierwszą zasadą w jego pracy było "niespóżniać się do przcy"
( z chemii) Zasada barwii papierek uniwersalny na kolor zielony

praca wykonana samodzielnie mam nadzieję ze pomogłam :D