Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-21T17:41:41+01:00
Nazwa Ateny oznaczała mury obronne. Nad Atenami górował Akropol,czyli wzgórze, na którym znajdowały się wspaniale świątynie,odbywały się tam uroczystości religijne. Agora była centrum Aten. Toczyło się tam głownie życie polityczne i gospodarcze.Wokół agory znajdowały się sklepy piekarzy i rzeźników. Ulice były wąskie i kręte. Domy powstawały bez żadnego określonego planu. Okazale budynki sąsiadowały na przykład z lepiankami. Uliczki były małe a w miastach brakowało wody przez co rozwijały się choroby zakaźnie i epidemie. Istniały również świątynie w których ateńczycy oddawali cześć bogom a zwłaszcza Atenie patronce miasta.
2 5 2
2009-11-21T17:43:50+01:00
Grecja leży w pd. części Płw. Bałkańskiego. W starożytności mieszkańcy tych okolic swą ojczyznę nazywali Helladą, a siebie samych Hellenami. Trudnili się rzemiosłem i rybołóstwem, wznosili okazałe budowle. Powstało tam wiele miast-państw, które były niezależne od siebie. Życie publiczne toczyło się w centrum - agorze. Wzrost liczby mieszkańców, dał początek wielkiej kolonizacji.
1 5 1